sklep motoryzacyjny włocławek

Opona diagonalna

sklep motoryzacyjny włocławek
Podział ze względu na budowę wewnętrzną Opona diagonalna W oponie diagonalnej cała osnowa opony składa się kilku warstw tkanin ułożonych na przemian w dwóch kierunkach, pod różnym kątem, lecz zawsze mniejszym niż 90°.
Liczba warstw zależy od wielkości i obciążenia na jakie projektowano oponę.
Konstrukcja ta pozwala na rezygnację z zastosowania opasania, lecz go nie wyklucza.

Opona diagonalna z opasaniem nazywana jest oponą opasaną. Zalety (w stosunku do opon radialnych): wyższy komfort jazdy, zwłaszcza na drogach o złej nawierzchni duża odporność ścianki bocznej na uszkodzenia mechaniczne Wady (w stosunku do opon radialnych): mniejsza precyzja prowadzenia znacznie gorsze zachowanie się opony w czasie jazdy po łuku zwiększone zużycie paliwa Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Opona_pneumatyczna

Elementy typowej opony samochodowej

Budowa opony Budowa opony: 1. opasanie, 2.
osnowa, 3.
drut, 4.
obręcz, 5.
bieżnik, 6.

opona, 7.

stopka. Elementy typowej opony samochodowej10: Bieżnik Bieżnik jest to część opony, która wchodzi w kontakt z nawierzchnią i odpowiada za jej przyczepność do nawierzchni.
W zależności od przeznaczenia opony, bieżnik może mieć różny kształt (tzw.

rzeźba bieżnika), głębokość i twardość. Osnowa Osnowa składa się z wielu warstw kordu, ułożonych pod różnymi kątami w zależności od rodzaju konstrukcji opony.

Kord może być wykonany z poliamidu, poliestru, stali, wiskozy i włókna szklanego. Opasanie Jest to warstwa (lub częściej warstwy) kordu ułożona obwodowo, wykonana z możliwie jak najbardziej nierozciągliwego materiału.
Jej zadaniem jest usztywnienie czoła opony i zapobiegnięcie jego deformacjom pod wpływem działających sił. Stopka Stopka (inaczej kołnierz) to część opony stykająca się z obręczą (inaczej zwaną też felgą).
Biegnące obwodowo druty wzmacniające utrzymują oponę na feldze, natomiast odpowiednie ukształtowanie stopki zapewnia równe przyleganie opony do obręczy, a w oponach bezdętkowych także uszczelnienie. W niektórych konstrukcjach opon wzmocnienie to wykonuje się z kewlaru.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Opona_pneumatyczna

w pojazdach ciężarowych

Pneumatyczny układ hamulcowy W przyczepach ciężkich, w pojazdach ciężarowych, a także pociągach stosuje się układy hamulcowe pneumatyczne. Układ hamulcowy pneumatyczny utrzymuje wysokie ciśnienie w układzie.

Hamulec pneumatyczny hamuje, gdy ciśnienie spada.

Spadek ciśnienia następuje, gdy kierowca uruchamia hamulec, który uruchamia zawór pneumatyczny zmniejszający ciśnienie w układzie, co powoduje uruchomienie hamulców kół.

Do podtrzymania ciśnienia w układzie hamulcowym służy sprężarka (najczęściej napędzana silnikiem pojazdu).

Zaletą układu pneumatycznego jest to, że po zatrzymaniu silnika kierowca może jeszcze zatrzymać pojazd oraz przy zerwaniu przewodów pneumatycznych hamulec natychmiast zacznie działać i zatrzyma pojazd.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/System_hamulcowy_samochodu
.