tanie busy z niemiec do polski

przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu

tanie busy z niemiec do polski
Publiczny transport zbiorowy Publiczny transport zbiorowy ? powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej linii lub sieci transportowej1. Współcześnie do podstawowych środków transportu zbiorowego należą: w transporcie lądowym szynowym: kolej metro tramwaj w transporcie lądowym kołowym: autobus trolejbus w transporcie na wodach śródlądowych i morskich: statek pasażerski w transporcie powietrznym: samolot pasażerski Przeciwieństwo transportu zbiorowego stanowi transport indywidualny.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Publiczny_transport_zbiorowy

Warto wiedzieć - o autokarach

Autokary mogą być pojazdami piętrowymi, a sporadycznie przegubowymi2.
Pojazdy tego typu posiadają zwykle 40-50 miejsc siedzących (w przypadku autokarów piętrowych liczba ta może przekraczać 60), przeważnie ułożonych rzędami i zwróconych w kierunku jazdy.
Autokary mogą być także wyposażone w miejsca leżące3. Pojazdy te posiadają zazwyczaj wydzieloną przestrzeń bagażową, znajdującą się, w przypadku autokarów jednopoziomowych, pod pokładem pasażerskim. Autokary wyposażone są najczęściej w szereg udogodnień, mających zwiększyć komfort podróżujących, jak np. klimatyzację, półki na bagaż podręczny, toaletę, minibarek, telewizję pokładową, indywidualne oświetlenie czy podnóżki. Do głównych producentów autobusów turystycznych należą m.in. Mercedes-Benz, Neoplan, Setra oraz Van Hool.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autokar

Historia autobusu

Poprzednikami autobusów w drogowym transporcie pasażerskim były dyliżanse i omnibusy ciągnięte przez konie. W niektórych krajach (Wielka Brytania i Francja) już w XIX wieku rozpowszechniły się także omnibusy o napędzie parowym, jednak konieczność wożenia dużych masowo i objętościowo zapasów wody oraz paliwa nie sprzyjały rozwojowi konstrukcji tych pojazdów.
W Anglii w 1865 rozwój parowych omnibusów zablokowała tzw.
ustawa o czerwonej fladze (Red Flag Act), praktycznie zakazująca ich używania. Wynalezienie silnika spalinowego pod koniec XIX wieku umożliwiło powstanie omnibusów spalinowych ? czyli autobusów (auto ? sam, bus ? końcówka łacińskiego przypadku ze słowa omnibus = dla wszystkich, dosłownie ? wszystkim).

Pierwsze konstrukcje (pierwotna nazwa Automobil-Omnibus, następnie Auto-Omnibus) powstały w firmie Benz na początku jej istnienia i w 1895 roku podjęły komunikację w Niemczech.

Pierwsze autobusy powstawały przez zabudowę kabiny pasażerskiej na podwoziu samochodu ciężarowego i były napędzane silnikami o zapłonie iskrowym. Trzecia ? po fabrykach Daimlera i Benza ? niemiecka fabryka pojazdów silnikowych, Stoewer w Szczecinie była pierwszą fabryką autobusów4 sensu stricto.
Produkcję rozpoczęto tam w latach 1899?1900.
Wykonywano wtedy m.in.

podwozia na eksport, karosowane w miejscu dostarczenia.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus#Historia_konstrukcji

.