Turbo w aucie

sklep z częściami samochodowymiKiedyś miałem okazję przejechać się Subaru Imprezą STI z dwu litrowym turbodoładowanym silnikiem w układzie boxer.

Wrażenia z jazdy taką "rajdówką" są niezapomniane a oprócz tego jaką dynamikę oferuje silnik generujący 300 koni mechanicznych ogromną frajdą jest dźwięk turbiny wkręcającej się na obroty z charakterystycznym świstem a następnie "psssst" zaworu upustowego przy zmianie biegów.

Chyba każdy facet chciałby mieć taką "zabawkę". Oczywiście wiele współczesnych samochodów posiada turbinę. Większość silników diesla montowanych w osobówkach to jednostki turbodoładowane.
Dzięki takiemu rozwiązaniu można poprawić nie tylko osiągi "ropniaka" ale i zmniejszyć spalanie.
Co ciekawe ostatnio również w silnikach benzynowych jest trend do montowania turbin w małych jednostkach - jak choćby "EcoBoost" z Forda.

Zamiłowanie do motoryzacji ? niebezpieczne hobby?

Wśród miłośników motoryzacji nie brakuje takich osób, dla których oprócz szybkiego i nowoczesnego sprzętu liczy się również brawurowa jazda.
Takie zachowanie w ruchu lądowym może mieć bardzo groźne konsekwencje nie tylko dla jadącego z dużą prędkością pasjonata motoryzacji, ale również dla innych uczestników ruchu drogowego.
Chociaż służby porządkowe od wielu lat ostrzegają kierowców przed szybką jazdą, wiele osób nie zważa na te komunikaty i jeździ z zatrważającą prędkością.
Pomimo tego, że przekroczenie prędkości to wykroczenie prawa ruchu drogowego, to i tak wielu sprawcom wypadków lub kolizji na szosie udaje się zbiec.
Motoryzacja w praktyce to więc często dość niebezpieczne hobby.

Montaż LPG do samochodu z turbo

sklep z częściami samochodowymi Obecnie bardzo dużo samochodów z silnikami benzynowymi wyposażonych jest w instalację gazową.
Jest to bardzo ekonomiczne rozwiązanie - LPG jest znacznie tańsze niż benzyna.

Przy obecnych cenach można zatankować 30 litrowy zbiornik za mniej niż 50zł.

Tak więc wiele osób zadaje sobie pytanie - czy do mojego samochodu z turbo mogę założyć gaz? Prawdopodobnie starsze rodzaje instalacji miały problemy z prawidłową pracą z silnikami turbodoładowanymi.

Charakterystyka spalania samego gazu LPG jako paliwa powodowała wypalanie zaworów w głowicy silnika.

Ten problem dotyczył szczególnie samochodów z turbo. Współczesne instalacje LPG oparte są na zaawansowanych systemach wtryskowych i działają dokładnie tak jak systemy wtrysku benzynowego.

Komputery tych instalacji zbierają dane z dokładnie tych samych czujników co komputery wtrysku benzynowego.

Dodatkowo komunikują się z komputerem samochodu.

Dzięki temu instalacja LPG zapewnia optymalną ilość paliwa. Znakomitą funkcją jest też dotrysk benzyny podczas pracy na LPG - pozwala to bardzo efektywnie schłodzić zawory..