Dlatego właśnie znalezienie dobrej oferty, która będzie korzysta cenowo i będzie przynosiła wymierne do kosztów rezultaty jest trudnym zadaniem dla właścicieli storn. Z jednej strony mamy wielkie agencje, które kuszą bogatym portfolio, ale często odstraszają wysoką ceną, często przy miernej jakości usługach.
Z drugiej strony są pojedyncze, małe firmy lokalne, które o pozycjonowaniu wiedza tyle ile przeciętny student informatyki, czyli bardzo niewiele.
Znalezienie dobrej firmy może trochę zając, dlatego warto popytać na grupach w social media o polecane agencje.
Szczególną rolę w procesie pozycjonowania stron odgrywają media społecznościowe takie jak Google+, Facebook, Twitter, które są zintegrowane zazwyczaj z daną stroną internetową. Optymalizację strony podzielić można na działania związane z modyfikacją treści na witrynie (pod kątem fraz, na które zamierza się prowadzić kampanię) oraz zmianami w kodzie strony, niemającymi bezpośredniego wpływu na wygląd serwisu. W skład optymalizacji treści wchodzi m.in.: Dawniej działania te ograniczały się do zmiany treści tagów meta Keywords i Description, których obecność na stronie dla większości współczesnych wyszukiwarek ma znaczenie marginalne. Działania w dużej mierze niewidoczne dla przeciętnego użytkownika strony, mające jednak wpływ na jej indeksowanie i klasyfikacje w wyszukiwarkach to np.: SEF to pojęcie odnoszące się do jasnego i czytelnego formułowania adresów stron internetowych.SEF ma na celu eliminację niezrozumiałego kodu z odnośników stron przy jednoczesnym przekazaniu wartościowych informacji (np.słowa kluczowe) oraz ułatwienia odwiedzającemu poruszanie się po stronie i odszukanie interesujących wiadomości.
SEF ma również pozytywne przełożenie na tzw. optymalizację stron pod kątem wyszukiwarek.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Optymalizacja_dla_wyszukiwarek_internetowych
W polskiej nomenklaturze branżowej dominuje rozróżnienie między pozycjonowaniem (ang. off-page) a optymalizacją stron (ang. on-page), choć często wyrażenia te mogą być używane zamiennie..Pierwszy z terminów odnosi się do działań prowadzonych poza docelową witryną (np.
Link building), zaś optymalizacja w takim kontekście oznacza działania prowadzone bezpośrednio na stronie internetowej (wpływające na jej budowę, treść i strukturę).Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Optymalizacja_dla_wyszukiwarek_internetowych