odkryj więcej

Zmiana lepkości płynu hamulcowego

Lepkość Zmiana lepkości płynu hamulcowego pod wpływem różnic temperatury powinna być jak najmniejsza, aby hamulce mogły niezawodnie działać w szerokim zakresie temperatur (od -40 °C do +100 °C).
W przypadku układów hamulcowych z ABS zachowanie możliwie małej lepkości w niskich temperaturach jest szczególnie ważne. Ściśliwość Ściśliwość płynu hamulcowego powinna być mała i możliwie niezależna od temperatury. Ochrona przed korozją Według normy FMVSS 116 płyny hamulcowe nie powinny oddziaływać korozyjnie na metale stosowane w układach hamulcowych.

W celu uzyskania wymaganych własności antykorozyjnych płynu stosuje się odpowiednie dodatki. Wszystkie płyny hamulcowe z wyjątkiem DOT5, którego głównym składnikiem są silikony, działają agresywnie na skórę i powłokę lakierową samochodu.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/P%C5%82yn_hamulcowy

Okazyjne kupowanie części samochodowych

Wiele osób chcąc nieco zaoszczędzić na naprawie samochodu sprowadza części samochodowe od osób prywatnych. Takie osoby, które są zainteresowane sprzedażą posiadanych przez siebie części samochodowych zwykle zamieszczają ogłoszenia w gazetach codziennych lub na stronach internetowych.
Wiadomości o ich ofertach rozchodzą się także dzięki temu, że osoby posiadające samochody lubią rozmawiać na ich temat.
Dzięki temu można natrafić na jakieś okazje związane ze sprzedażą części samochodowych. Są one związane na przykład z tym, że osoba posiadająca kilka samochodów chciałaby zrobić porządek w swoich garażach. Można także korzystać ze sklepów z używanymi częściami samochodowymi. Często trafiają do nich części samochodowe odsprzedawane przez osoby prywatne.

Historia motoryzacji w Polsce

odkryj więcej
Historia motoryzacji w Polsce (1900-1939) Policjant kieruje ruchem w Warszawie, listopad 1939 Początki motoryzacji sięgają okresu sprzed I wojny światowej.
W Warszawie w przededniu wybuchu wojny było zarejestrowanych 400 samochodów.
Między poszczególnymi zaborami wyraźne były różnice w jakości dróg, jak i w zasadach ruchu drogowego (przykładowo w Austro-Węgrzech obowiązywał ruch lewostronny). W 1924 było w Polsce 7500 samochodów, w 1927 16 0002, w 1929 29 4233, w 1931 27 0002, w 1935 24 8213. W okresie międzywojennym liczba automobilów w Polsce wzrosła do ponad 40 000, co jednak nadal stawiało Polskę na dalekiej pozycji pod względem ilości samochodów (należy pamiętać, że wówczas około 70% wszystkich samochodów na świecie znajdowało się w USA).

Na przeszkodzie rozwojowi motoryzacji stała bardzo słaba jakość ówczesnych dróg, jak też mała zamożność społeczeństwa.

Zaczęła się rozwijać komunikacja autobusowa, jednak kryzys gospodarczy w latach 1929?1935 spowodował pewien regres w motoryzacji, przykładem tego zjawiska może być liczba taksówek, która przed wybuchem II wojny światowej nie zdołała przekroczyć stanu z roku 1929. W drugiej połowie lat dwudziestych wprowadzono w Warszawie sygnalizację świetlną, a w pewnym momencie liczba aut w stolicy osiągnęła liczbę 3500.

Znaki drogowe w Polsce pojawiły się w 1927 r., jednak prawidłowa jazda była wówczas egzekwowana jedynie w obrębie miast4.

Pierwsze stacje benzynowe w Polsce (zwane pompami) pojawiły się w 1924 w Warszawie (wcześniej benzynę kupowało się w aptekach i składach chemicznych).

Na słabo zaludnionych, wielkich obszarach Kresów jeszcze w latach 30.

rzadka sieć stacji benzynowych uniemożliwiała normalne korzystanie z samochodu5.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Motoryzacja
.

Widok do druku:

odkryj więcej